torsdag 4 oktober 2007

Dogmatik m.m.


Dagen är kommen, Himlen triumferar... Dogmatiken är här!
Hädelse? Njae.. Sitter just nu och lyssnar på Bon Jovi samtidigt som jag försöker fokusera på olika definitioner av ordet "teologi."
Skulle egentligen vara ute och gå en promenad i det härliga höstvädret men bör nog läsa för att inte komma alltför långt efter så här i inledningsskedet av den nya kursen.

Ikväll ska vi snickra ihog de sista bitarna för TG (Lötenkyrkans tonårsarbete) som drar igång imorgon. Det ska bli mycket intressant! Saknar kidsen mycket och det ska
bli mycket roligt att sätta igång igen.
Om jag ska blotta något av min nuvarande sinnesstämning
också så kändes det mycket tungt att gå upp idag men nu är det lugnt igen. Tre koppar kaffe redan..Succé! :P Annars är jag glad och imorgon kommer Robban på blixtvisit till storstaden.
Nej, nu ropar McGrath på mig igen!
Ha en skön dag!

Inga kommentarer: