tisdag 15 juli 2008

Semester och förberedelseperiod

Ja, då har jag fått semester. Det låter så lyxigt på nåt vis. Egentligen kanske jag borde jobbat lite mer för min ekonomis skull, men det är ganska skönt att ta det lite lugnt också. Jag avslutade min första praktikperiod den 6 juli. Då skulle jag ha hand om liturgin (kan översättas med "folkets lek" [inför Gud]). Det innebär att jag sjöng själv inför församlingen och dukade nattvardsbordet (altaret) och lite sånt. Det var en mäktig känsla. Ett "holy moment", även om jag inte ska förneka att jag var nervös förstås. Men jag hade övat ganska mycket med organisterna i domkyrkoförsamlingen först (3-4 gånger privata sånglektioner). Bengt peppade mig med orden: "Det kan inte bli fel, bara annorlunda!" Det känns ju tryggt! Och faktum är att det gick bra. Visst, jag stod felvänd någon gång och gjorde inte riktigt som planerat, men det blev ju bara annorlunda.. :) Fick en kommentar efteråt: "Hur många gånger har du gjort det här innan? Du verkar ju så trygg!" När jag sade att det var första gången utbrast personen i ett: "Va!? Oj!" Jag tar det som en komplimang...

Dagen innan detta hade vi (jag och Robban) en heldag för Johan och Emma. De fick börja dagen med en picknick på stranden (själva) medan jag och Robban och Mikael förberedde båten för utfärd till Balgö brygga som ligger utanför Varberg. Där skulle det vara fika, sol, bad och bara ha trevligt. Och det var det verkligen! På vägen hem gick dock styrningen på båten sönder så Johan och Robban styrde motorn manuellt. Namnförslag på båten är numera: Manuela von Växelspaak. På kvällen hade vi sagt till lite folk att komma och grilla med oss och det blev också mycket lyckat. Ganska många dök upp.

Lagom när semestern satte i gång aktiverade jag mitt World of Warcraft-konto igen. Perfekt för lata dagar med regn och inget trevligt väder att vara ute i. Hoppas bara att jag kan hålla det på en rimlig nivå i förhållande till arbete och studier :).

Nu sitter jag i planering för sommarens ungdomsoas i Borås. Jag ska för andra året i rad vara ansvarig för vårt så kallade tältteam. Det ska bli superroligt. Återkommer med rapporter därifrån senare...

Inga kommentarer: