måndag 23 juni 2008

Ny lägenhet, ny inriktning, nya erfarenheter...

Förändringens tid blåser över min blogg... Jag tänker inte ens försöka mig på att sammanfatta min vår och senaste halvår som har varit bloggfritt! Vad jag däremot tänker göra är att blåsa liv i bloggen.

Ett av mina allra största intressen sen ganska länge tillbaka är böcker. Det kommer kanske inte som någon överraskning för någon av mina läsare, men så är det.
I regel är jag ganska snäv i min boksmak då det antingen vankas någon form av kristen uppbyggelselitteratur/teologi, eller så blir det fantasy av något slag. Men det kanske jag kan råda bot på nu...

Det som jag fick som idé är helt enkelt att börja blogga betydligt kortare om vad jag gör (även om det säkert också kommer färga bloggen till viss del) och lägga in en liten bokrecension eller ett boktips då och då. Det finns ju så fantastiskt mycket böcker, både bra och dåliga. Så därför tänkte jag tipsa om de bra böckerna och varna för de dåliga (som du då slipper att läsa..). Bra va? Självklart kan också du som läser detta tipsa mig om böcker som jag kan läsa och skriva och rosa eller risa på min blogg.

Troligen kommer en redan i eftermiddag, då sommarens första bok borde vara utläst!

Stay tuned!

Inga kommentarer: